• I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00
  • VI 9.00 - 15.00
  • VII Nedirbame

Šlapimo, lytinės sistemos ligos

Kad nevargintų prostatos negalavimai

Kad nevargintų prostatos negalavimai

Jeigu norite, kad prostata būtų sveika – sveikai maitinkitės. Urologai jau XX amžiaus pradžioje teikė įvairius patarimus apie sveiką gyvenimo būdą, kurie galioja ir šiandien.

Naudingi maisto produktai

  • Čempionas – pomidoras. Pomidoras – idealus maisto produktas, saugantis nuo prostatos bėdų. Vyrams, valgantiems daug pomidorų (ypač pomidorų padažo), sumažėja rizika susirgti prostatos vėžiu. Teigiamas pomidorų poveikis siejamas likopenu – karotinoidiniu pigmentu, kuris yra stiprus natūralus antioksidantas.
  • Žaliosios arbatos teikiama nauda. Žaliojoje arbatoje randamos antioksidacinės medžiagos, vadinamos katechinais, stabdo auglių vystymąsi. Kasdienis žaliosios arbatos gėrimas galėtų būti malonus prevencijos būdas.
  • Soja taip pat naudinga. Sojoje yra medžiagų – izoflavonų, kurios imituoja estrogenus. Šios medžiagos dar vadinamos augaliniais estrogenais. Kai kurių tyrimų duomenimis, soja gali padėti apsaugoti prostatą nuo ligų.

Nereikėtų pamiršti ir vitaminų

Kai kurie vitaminai ir natūralūs junginiai pasižymi apsauginiu poveikiu nuo vėžio. Nepamirškite šių medžiagų ir vartokite jas. Jų būna vaisiuose, arbatoje arba maisto papilduose.

  • Vitaminas E. Kai kurie tyrimai parodė, kad vitamino E papildai, ypač jei vartojami kartu su selenu, gali apsaugoti nuo prostatos vėžio. Šis vitaminas kovoja su laisvaisiais radikalais, kurie prisideda prie vėžinio proceso pradžios.
  • Selenas. Selenas yra mineralas, aptinkamas dirvožemyje. Jo gauname valgydami įvairius vaisius ir daržoves. Vyrams, kurių kraujyje yra mažas seleno kiekis, prostatos vėžio rizika yra 4–5 kartus didesnė. Naudinga seleno vartoti su maisto papildais. Tyrimų metu nustatyta, kad vyrams vartojant po 200 mikrogramų seleno per dieną, prostatos vėžio rizika sumažėja net 63 proc.
  • Vitaminas D. Vitaminas D kartu su kalciu vaidina esminį vaidmenį formuojant sveikus kaulus. Organizmas apie du trečdalius reikiamo vitamino D kiekio pagamina veikiamas saulės šviesos, likusi dalis yra gaunama su maistu. Šis vitaminas taip pat yra galingas ginklas nuo vėžio.

Kasdieniniai įpročiai, stiprinantys sveikatą

  • Daug gerkite, tačiau laikykitės atokiau nuo alkoholio. Venkite tokių gėrimų, kaip baltasis vynas, alus, šampanas, kurių sudėtyje yra medžiaga, lėtinanti šlapimo pūslės veiklą ir taip prisidedanti prie šlapimo sulaikymo.
  • Nepadauginkite prieskonių. Venkite pernelyg aštrių patiekalų. Kai kurie prieskoniai (garstyčios, pipirai) prisideda prie deginimo pojūčio šlapinantis.
    Sportuokite. Šlapimo pūslė yra raumuo, taigi bendra fizinė veikla skatina ją funkcionuoti geriau. Didelis skaičius tyrimų parodė, kad vyrai, reguliariai atliekantys fizinius pratimus, patiria mažiau su prostatos hiperplazija susijusių sutrikimų.
  • I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00
  • VI 9.00 - 15.00
  • VII Nedirbame