Faringitas – šaltojo sezono liga

Prasidėjus šaltajam metų sezonui, dažnai nepavyksta išvengti įvairių virusų ar bakterijų sukeliamų ligų, pavyzdžiui, faringito, kuris tam tikrais atvejais yra itin pavojingas vaikams.

Utenos ir Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ gydytojas otorinolaringologas Evaldas Kateiva pasakoja, kad ūminis faringitas yra ryklės gleivinės ir pogleivio uždegimas. Dažniausiai ši liga kyla dėl virusinės infekcijos, bet sukėlėjas gali būti ir bakterijos, rečiau grybelinės infekcijos, svetimkūniai, chirurginės manipuliacijos, įvairūs alergenai bei dirginančios aplinkos medžiagos.

Bakterine ligos forma dažniausiai serga vaikai nuo 5 iki 10 m., o virusinio faringito sergamumui amžius įtakos neturi, tačiau esant daug gretutinių susirgimų bei nusilpusiam imunitetui, rizika didėja.

Bakterinis faringitas gydomas antibiotikais, todėl labai svarbu kuo tiksliau diagnozuoti šio tipo susirgimą ir atskirti jį nuo virusinio faringito, kuriam taikomas tik simptominis gydymas.

Sergant virusiniu faringitu paprastai pasveikstama per 3–4 dienas, tuo metu bakterijų sukelta liga gali užtrukti ilgiau. Jeigu liga kyla ne dėl infekcinių priežasčių, jų nepašalinus, sirgimo laikas irgi pailgėja.

Ūminiam faringitui būdingi plataus spektro simptomai – pacientai gali skųstis gerklės skausmu, pasunkėjusiu kvėpavimu, kosuliu, užkimimu, sloga, galvos skausmais, taip pat juos gali varginti karščiavimas.

Faringitas, ypač jei kyla dėl bakterijų, gali sukelti sudėtingų komplikacijų, tokių kaip antgerklio uždegimas, mastoiditas, sinusitas, ūmus reumatas, toksinio šoko sindromas ar vidurinės ausies uždegimas. Užsitęsus ligai ar varginant stipriems simptomams padeda savo šeimos gydytojo ar gydytojo otorinolaringologo konsultacija.