Kas yra lipoma ir kodėl nevertėtų atidėlioti jų šalinimo?

Lipoma – tai minkštas, lėtai augantis, paprastai neskausmingas gerybinis riebalinis guzas. Nors lipomų atsiradimo priežastis nėra aiški, su jomis susiduria 1 iš 1000 žmonių.

Lipomos dažniausiai pastebimos rankų ir kojų srityse, ant nugaros, kaklo srityje ar ant peties. Jos nėra pavojingos ir dažniausiai nesukelia jokių simptomų, tačiau:

• gali būti juntamas diskomfortas dėl estetinio vaizdo ir lipomos dydžio, kai tampa nepatogu judėti ar dėvėti drabužius;
  • jeigu lipoma atsiranda šalia nervo, priklausomai nuo jos tūrio, žmogui gali sukelti skausmą.

Kodėl verta lipomas šalinti kuo anksčiau?

„Kadangi lipoma yra nepiktybinis ir lėtai augantis darinys, rimtų komplikacijų sveikatai ji nesukelia. Visgi, verta žinoti, jog šalinant mažas, iki 5 cm, lipomas, tai atlikti yra daug paprasčiau, sumažėja pooperacinių komplikacijų rizika, o estetinis rezultatas būna daug geresnis“, – akcentuoja Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ gydytojas chirurgas Antanas Eigminas.

• Lipomos, kurios siekia iki 5 cm, šalinamos pasitelkus vietinę nejautrą, tam pakanka chirurginio procedūrų kabineto, o procedūra trunka iki 30–40 min.
  • Didesnės nei 10 cm lipomos šalinamos operacinėje, procedūros metu gali prireikti ir bendrinės nejautros, o operacija gali užtrukti 1 val. ir daugiau.

Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ Bendrosios ir pilvo chirurgijos centre taip pat diagnozuojamos ir gydomos minkštųjų audinių, pilvo organų, pilvo sienos ir proktologinės ligos bei atliekamos operacijos. Naujos diagnostinės galimybės leidžia tiksliai nustatyti ligą ir ją vizualizuoti, taip sumažinant chirurgines intervencijas, o jų dėka pacientas jaučia mažesnius skausmus ir greičiau grįžta į kasdienybę.

Registracija: