• I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00

Lėtinė plaučių liga: laiku kreipęsi pagalbos į pulmonologą galite ją suvaldyti

Ne paslaptis, kad rūkymo žala sveikatai yra milžiniška. Net apie 80 proc. visų diagnozuojamų lėtinės obstrukcinės plaučių ligos (LOPL) atvejų yra nulemti būtent ilgalaikio tabako vartojimo.

Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ Pulmonologijos centro gydytojos pulmonologės Alicijos Pažus-Maškalo teigimu, vystantis LOPL, dėl padidėjusios bronchų sekreto gamybos ir jo kaupimosi bronchuose pacientą vargina lėtinis kosulys ir skrepliavimas, taip pat dėl lėtinio bronchų uždegimo susiaurėjusių smulkiųjų kvėpavimo takų atsiranda švokštimas ir dusulys.

Gydytoja išskiria ir kitus požymius, įspėjančius apie ligą:

• ilgiau nei 3 mėnesius kamuojantis kosulys;
  • lėtinės ar dažnai pasikartojančios kvėpavimo takų infekcijos.

Pastebėjus šiuos simptomus yra būtina kreiptis į pulmonologą. Jeigu vizito metu gydytojas patvirtina LOPL diagnozę, priklausomai nuo ligos sunkumo ir vyraujančio fenotipo, yra parenkamas medikamentinis gydymas inhaliatoriumi.

Atminkite, dažniausiai LOPL galima išvengti, jeigu žmogus aktyviai ar pasyviai nerūko, yra fiziškai aktyvus ir tinkamai maitinasi, o turėdamas kontaktą su žalingomis medžiagomis užtikrina gerą patalpų ventiliaciją ir naudoja apsaugines priemones.

Jeigu jus vargina LOPL simptomai – registruokitės vizitui pas gydytoją pulmonologą, kuris padės sustabdyti ligos progresavimą: https://registracija.kardiolitosklinikos.lt/

• I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00