• I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00

Kada atliekamos tonzilių šalinimo operacijos?

Už kvėpavimo takų apsaugą nuo virusų ir bakterijų atsakingos tonzilės – beveik nepastebimi mūsų imuniteto sargai. Visgi, kai jie yra pažeisti, nusilpę ar kovoja su uždegimu, nebegali atlikti savo funkcijų ir tiek vaikams, tiek suaugusiesiems kyla sveikatos problemų. Ar žinote, kad šią problemą gali išspręsti tonzilektomija – tonzilių šalinimo operacija?

Anot Vilniaus „Kardiolitos klinikų“ gydytojo otorinolaringologo Tomo Jakšto, indikacijos operacijai skirstomos į dvi kategorijas:

• pirmoji – sąlyginės indikacijos, kai sveikatos problemas pirmiausia bandoma spręsti konservatyviais gydymo būdais, operaciją atidedant vėlesniam laikui. Tai – angina, tonzilių akmenys ir halitozė (prastas burnos kvapas), taip pat aplink tonzilę susidaręs pūlinys, kurį reikia gydyti atskirai;
  • antroji – absoliučios indikacijos tonzilių šalinimo operacijai, kai chirurginis gydymas yra būtinas. Tai miego apnėja su tonzilių hipertrofija, įtariamas onkologinis susirgimas ir išsivystęs hemoraginis tonzilitas.

30–40 min. trunkanti operacija atliekama taikant bendrinę nejautrą, o po jos paciento turėtos sveikatos problemos išsprendžiamos visam gyvenimui.

Po operacijos:

• pirmomis dienomis pacientai jaučia intensyvų gerklės skausmą, kurio malšinimui yra paskiriami vaistai;
  • svarbu laikytis gydytojo nustatyto režimo: valgyti trintą, skystą, nesūrų ir neaštrų maistą, gerti daug vandens, vengti gazuotų gėrimų ir sulčių, fizinio krūvio, tvankių patalpų bei maudymosi po karštu dušu arba vonioje.

Ignoruojant sveikatos problemas, kilusias dėl tonzilių, pacientui kyla rizika susirgti sąnarių ar širdies vožtuvų ligomis.

• I-IV 7:00 - 21:00
  • V 7:00 - 20:00